Underbara "sommarlov"!

Ja, så har man sommarlov då. Eller semester som man ska kalla det nu när man är "vuxen". I fredags gick jag de två sista hundpromenaderna och sen kom Micke och hämtade mig i stan och vi åkte ut till Överby. Hel helg med Micke - jättebra start på semestern!

På söndag-kvällen åkte jag och Zoë till Sofia. Det var superkul att få träffa dem, se hur de bor och träna lite (även om det än en gång blev mycket prat och liten verkstad...). Både kycklingen och blodpuddingen verkar funka mycket bra som godis till Zoë. Hon blir inte så lätt "övertänd", som hon blir när man använder färskt godis. Och sen så är det skönt att kunna ha godiset direkt i fickorna istället för att hålla på och krångla med påsar med kladdigt godis. Toppenbra! Vi övade mest på övningar från Hundens Hus-häftena. Gick igenom hela första häftet och tränade på de vi kände oss osäkra på, och kom väl igenom halva häfte nummer två? Sedan hoppade jag och Zoë upp på studsmattan och plötsligt var Safira där också! Helknäppt, hon kunde hoppa upp på studsmattan från sittande. Hon behövde inte ens ta sats! Efter det blev det mest flamsande på studsmattan...

Sen åkte vi hem till pappa i stan och sov där. Igår måndag blev jag jättetaggad att träna Hundens Hus-övningar, så jag satte mig och gjorde små lappar, på varje lapp skrev jag en övning. "Frisignal" har jag en lapp för också, men det vet jag faktiskt inte hur man lär in. :s Måste kolla upp det! Sen blandade jag lapparna och drog en i taget. I brist på kursdeltagare fick jag förklara övningarna för katterna. De var måttligt intresserade. Men det gick bra, alla övningar som jag drog (5-6 stycken innan jag blev distraherad av något annat) kände jag mig rätt säker på och kollade bara efteråt i papperna om jag hade glömt något. Så det ska jag fortsätta med, att dra lappar lite nu och då och förklara övningarna ut i luften! Måste ju träna så att man blir godkänd på det praktiska provet!


Zoë och jag sitter i Vallentuna och väntar på tåget som går till Sofia i Täby.


Här har Zoë intagit en favoritplats högt upp med bra utsikt. I bakgrunden sitter paparazzo Sofia.


Safira letar blodpudding på gräsmattan...


Här har vi hamnat på studsmattan då!


Fina bilder på Sofia och vovvarna. :)


Safira funderar på om hon ska hoppa ner eller stanna kvar.


Här har hon hoppat upp i rabatten och posar för kameran lite.


Mindre posande men mer action.


Den här bilden är kanske inte så smickrande, men så totalt underbar! Kärlek!


Mina lappar med övningar. :D

Och så ett väldigt kort videoklipp på Safira, som ibland ser helt galen ut med sina stora öron:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0