Ny promenadväg och mer filt-träning

Idag har jag och Zoë varit på en halvlång promenad. Ca 50 minuter var vi ute. För det mesta gick vi i rask takt, men då och då stannade vi och tränade lite olika saker. Rundan vi gick var ny, väldigt trevlig faktiskt. Först gick vi Abborrkroksvägen, tog av Eksjövägen och sedan tillbaka på Överbyvägen. På Överbyvägen kör mycket bilar så där var det "hit" träning med jämna mellanrum. Zoë är jätteduktig och går allti vid vänstra kanten av vägen, men jag vill ändå ha henne sittande bredvid mig när bilarna kör, mest för deras skull så att de inte ska bli oroliga.

På kvällen körde vi lite filt-träning ute också. Det gick bra ett tag, jag kunde gå ganska långt från filten och till och med springa förbi - klick och godis förstås när hon låg kvar. Men sen hörde hon grannen som var ute på tomten med sin storpudel och då var det kört. Så vi avslutade och gick in direkt när Zoë började morra.

Just ja, har rakat nos och framtassar + klippt alla klor. Men jag orkade inte klippa baktassarna för jag måste pausa hela tiden. Efter 5-6 minuter är klippmaskinen så het att Zoë hugger efter den. :s Och sen tar det ju minst tjugo minuter för den att svalna så att man kan börja igen. Det kan bara inte vara meningen att det ska vara så.


Här traskar vi på Eksjövägen. Liten och mysig väg och vi mötte inte en enda bil eller människa. Nästan kusligt tyst ibland!


Här tränar vi lite "hit". Zoë lutar sig utåt för att se mig. :P Och så har hon en tendens att sätta sig en bit ifrån mig, hon är rädd att bli trampad. Vilket väl är rätt bra egentligen... tyder på självbevarelsedrift. :D


Lite platsliggning på mycket nära avstånd, men ändå. Det gick halvbra, hon kom mot mig två gånger. Men vi hade störningar också för det visade sig att just här, där vi tränade, bodde en hund på varje sida av vägen, som stod inne i husen och skällde på oss. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0