Ny projekthund - Isidor!

Idag har jag träffat en ny projekthund (till instruktörsutbildningen)! Det blev lite hastigt och lustigt bestämt igår på mailen att vi skulle träffas i Tantolunden och ha lite "mini-kurs", fast privat då. Jättetrevligt var det! Och det var en cockerpoo (cocker spaniel + pudel) på 9 veckor, så snacka om att valpsjukan kickade in igen... Ja, min valpsjuka alltså. Inte hundsjukdomen valpsjuka - bara för att förtydliga.

Isidor var ganska trött efter resan in till stan och alla intryck där, så det blev inte så mycket praktisk träning utan mer teori och diskussion kring rumsrenhet, ensamhetsträning mm. Inte så konstigt att man blir så sömnig när man är en liten valp. Dock fick ägarna några kontaktövningar med sig hem som de ska börja med, så utvecklar vi nästa gång vi ses. Det här var första projekthunden som jag tränar tillsammans med ägarna. Väldigt lärorikt och kul! Man får ju en helt annan feedback. :P

Tyvärr fick jag inga bra bilder på den lille, för jag var dum och började fota när han piggnade till och började leka, men här är de "minst dåliga":


Pinnar är gott...


När han var vaken gick svansen i ett! Precis som på Zoë. :)


Profilbild.


Här kommer man springandes med en omtyckt pipis i munnen. Livet är härligt när man är valp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul:)

Å vilken söt cockerpoo grabb:D

2009-07-16 @ 01:00:15
URL: http://www.sandraochlouie.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0