Mini-promenad och öronrensning och träning

På kvällen lyckades jag dra med pappa och hundarna på en mini-promenad till fortbollsplanen. Hundarna fick springa av sig lite och gå runt och nosa en stund. Mysigt! Fick ihop några bilder, men filmklipp blev det inte några. Jag filmade massor, tyckte jag... men sen visade sig att jag hade filmat när jag trodde att kameran var avstängd, och att den var avstängd när jag trodde att jag filmade. Det är ju också intressant... Men inte så himla kul att titta på. :P

Tidigare på kvällen tog jag och pappa tag i Geishas öron (ja, bildligt talat... typ). Det var länge sedan någon ryckte päls ur öronen på henne och hon hade brunt äckligt gegg på öronlapparna. Jag tog första örat och visade pappa grundligt. Nu när han är med hund måste han ju känna till skötseln. ;) Sedan fick han göra andra örat. Det gick mycket bra tycker jag! Efteråt sprang hon runt i säkert en timme och skakade frenetiskt på huvudet. Hon är så stirrig, den där hunden!

Jag kunde inte låta bli, nu när jag har godis, så jag började träna Zoë lite på kvällen. Visste inte riktigt vad jag ville träna, så jag började att klicka in att Zoë  lägger tassen på klosaxen. Hon tycker att det är sååå läskigt att klippa klorna, så jag tänkte att vi ska försöka göra det mer positivt laddat. Om inte annat så att hon inte gömmer sig under sängen varje gång man tar fram klosaxen. Det gick mycket bra med träningen och de torkade kycklingtärningarna är verkligen perfekta! Går snabbt för Zoë att välja och tugga + att hon verkar tycka att de är mycket goda utan att bli övertänd och blockerad. Vi går från klarhet till klarhet! :)


Geisha på väg till fotbollsplanen.


Lite bus.


Pappa gosar med Geisha, Zoë tittar på. :P


Såhär går det när man ska få kort på två pudlar som kör "pudelrace"..


På väg hem igen.


"Öppnaaaaa!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0