Lite apportträning

Idag (och igårkväll) har vi kommit igång lite med apportträningen. Jag har ju inte någon plan på att tävla, så det är mest för skojs skull. Men Zoë är inte någon naturlig "bärare", så det är inte helt lätt! Hon greppar och lyfter men släpper direkt. Det tar lång tid trots att jag använder klicker för det är svårt att förlänga tiden. Man är så fokuserad på att klicka innan hon släpper. Det ska nog gå framåt (om än i myrsteg) så länge jag inte ger upp! Innan har vi mest tränat med en liten nalle som är bra och greppvänlig. Ville att det skulle vara så angenämnt som möjligt för henne. Men jag har märkt att det är lättare att se om hon greppar eller håller på att släppa, när vi använder apportbocken. Så nu använder vi mest den. Kanske filmar lite senare, om vi gör framsteg. :P

Ikväll är första kurstillfället på grundkursen som jag ska hålla! Så nervös!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Sååå nyfiken. Hur gick det på kursen? Lite nervös ska man vara. Då blir man lite mer skärpt. Men det gick säkert bra om jag känner dig rätt.

2009-07-17 @ 01:55:41
URL: http://www.rastahunden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0