Här har det torkats blodpudding så det står härliga till!

Oj, vad jag har torkat blodpudding idag! Fem plåtar (medräknat den som är inne nu)! Ugnen har fått jobba för fulla muggar. Zoë fick smaka några bitar när de hade svalnat och tyvärr verkar hon ha lite svårare att tugga blodpuddingen än kycklingen, som vi torkade häromdagen. Men det gör inget! Det kan ju faktiskt också ses som positivt, att hon får tugga lite längre. Man får använda de till olika saker och övningar helt enkelt.

Förutom det har jag inte gjort så värst mycket faktiskt... jo, jag har köpt "Hälsoråd för Hund" på Apoteket, som är en av våra kursböcker på Hundens Hus. Den ser jättebra ut! Ska börja läsa den imorgon tänkte jag. Om jag hinner. Nej det hinner jag nog inte, ska ju vara med Micke... äsch då, imorgon eftermiddag börjar min semester så jag har gott om tid att läsa kursböcker och skriva klart (och påbörja...) inlämningsarbeten!

Sen har jag bestämt en sak också som jag vill få på pränt så att min hjärna inte tappar bort det. Jag har kommit fram till att jag ska vänta med koppelträningen. Jag har märkt att Zoë inte alls drar lika mycket när vi har tränat, varit på Hundens Hus en hel dag eller gjort annat som inte tillhör vår dagliga rutin. Jag tror helt enkelt att hon har varit lite understimulerad. Och nu när man lärt sig att jobba med orsaker innan man jobbar med symptom, då måste man ju försöka göra det på sin egen hund också... Kanske ger koppel-dragandet med sig när Zoë får lite mer hjärngympa och träning. Jag har varit "blockerad" av att inte kunna ge henne något godis. Men nu när vi kan börja introducera godis igen blir det toppen! Vill tacka Anna, som jag nu vet har hittat till min blogg, för att hon tipsade om Bravo färskfoder. I love it! Eller snarare, Zoë loves it... själv vill jag inte ta i det för allt guld i världen. Men det har funkat superbra! Rekommenderar det varmt, även om det är skrymmande och svårt att få tag på när man inte har bil. :P

Det var något mer också... just det, jag skulle duscha Zoë idag! Glömde det. Får bli imorgon förmioddag. Pappa råkade hälla öl på henne igårkväll... Yuck! Kan knappt tänka mig något värre. Ja, det skulle väl vara den gången Charlie kissade på henne... det var inte så trevligt...

Nej, nu är det sovdags! Natt natt.

Kommentarer
Postat av: Fia&Safira

Jag bestämde mig att jag får sitta lite vid datorn tills klockan blir 23.00, så det innebär att jag har 4 min på mig att skriva klart detta inlägg, haha! Safira sover som en stock, hon har verkligen haft en toppen dag, det var så roligt att ni kom över. Nästa gång får ni sova över i mitt gamla rum så kanske ni vill följa med oss på en promenad i våran skog där vi alltid brukar gå? Jag såg på mitt jobb schema att det skulle funka för oss när ni kommer hem ifrån Kolmården, men vi får kolla på det sen :) Oj, 2 min nu måste jag nog sluta... Tycker ditt godis till Zoe var perfekt, och jag hoppas hon inte får några symtom på det! Mer blodpudding åt folket, haha!

2009-07-05 @ 22:58:54
URL: http://madisonochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0