Hängmattor är livet

För någon månad sedan flyttade vi på vår hängmatta här ute - till en mycket bättre och mer skyddad plats. Jag försökte ett par gånger att ligga i den, men det gick bara inte. Myggen var obarmhärtiga! Men så tänkte jag idag att jag gör ett nytt försök. Det är alldeles underbar temperatur ute (19 grader i skuggan enligt vår termometer) och lite lagom småblåsigt sådär. Och hör och häpna - myggen märkte jag knappt alls! Så jag och Zoë låg där i någon timme i alla fall och läste lite kursböcker + skvallertränade de få gånger det hände något som Zoë reagerar på. Hur mysigt som helst!

Sen körde vi lite filt-träning ute också, det gick mycket bättre idag än igår! Nu är kriteriet att hon lägger sig på filten. Det verkar lättare för Zoë då att veta vad hon ska göra, än att hon bara ska gå till filten. Sen att hon kör läggningar framför mig på gräset då och då... Det försvinner nog ju mer vi tränar. :)


Zoë försöker hitta en bekväm plats i hängmattan.


Hon kom snabbt fram till att det är mest bekvämt att ligga på mattes mage...


Och arm...


Det kan vara lite klurigt att läsa när man har en hund i knät som titt som tätt sätter sig upp för att spana efter fotgängare. Men det är ju ett kärt besvär, för det mesta...


Efter en stund kom min farmor och Geisha ut också. Farmor med en nöjd Zoë i knät!


Och så en liten bild på Geisha förstås.

Kommentarer
Postat av: Fia&Safira

Hängmattor är livet!

Jag och Safira gjorde precis som ni fast igår, och ja det var inte lätt att läsa med Safira i knät så till sist fick hon ligga nedanför hängmattan haha!

Fina bilder,använder ni selen nu ?:)

2009-07-13 @ 09:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0