Filt-träning

Nu har vi kommit ännu ett steg längre i filt-träningen! Filmen nedan visar framstegen sedan förra filmen. Som ni ser vet hon nu precis vad hon ska göra, även om hon testar ibland att lägga sig närmare matte... (Observera den sjätte godisen som lite oväntat hamnar på Zoës huvud - utan att hon märker det xD).



Efter att jag filmat klart började vi sikta in oss mer på stadga. Jag har redan innan gått runt lite, suttit, stått, krupit lite mot henne, och klickat när hon legat kvar. Nu ökar jag successivt tiden hon ligger på filten, eftersom det är tydligt att hon vet vad hon ska göra. Anledningen till att jag inte lagt på något kommando än är för att jag inte vill tappa initiativtagandet. Vill inte heller styra henne med kommando innan hon förstått att hon ska ligga kvar. Nu är frågan när man ska lägga på frisignal... Förmodligen får jag göra så att jag klickar, kastar godisen på filten och sedan ger frisignal. Att ge frisignal när jag klickar kan knappast vara pedagogiskt riktigt.

Någon blåbärspromenad blir det tydligen inte idag, men jag ska gå någon annan, lite kortare, promenad med Zoë tänkte jag. Ska titta lite på kartan och se vad jag kan hitta på för spännande.

Åh, just det, jag har fått en anmäld till valpkursen också, jippi! :)

Kommentarer
Postat av: Sophie o Aston

Va gulligt! Jag är dålig på att träna filten. Det blir mer när det väl knackar på... :D Äsch, han är så duktig så. Jag hade lagt in frisignalen så som du tänker. Aston brukar ändå alltid vara kvar i position efter han fått godis.

2009-07-13 @ 21:54:56
URL: http://www.velangilala.se
Postat av: Sandra

Men vad det gått framåt med filtträningen!!:)

Söta Zoë;)

2009-07-14 @ 08:44:31
URL: http://www.sandraochlouie.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0