Antagningsbesked på Studera.nu

Nu har jag fått mitt antagningsbesked för hösten. Lite tråkigt, lite roligt men allt mycket väntat. Här är de kurser jag sökt, i prioritetsordning:

Hundens beteendebiologi 1 (den är jag reserv nr. 144 på... :s)
Hundens evolution, genetik och beteende (den är jag reserv nr. 81 resp. 82 på...)
Bioinformatik (antagen)
Kognition i praktiken (antagen)
Kognitionsvetenskap (antagen)

Jag var rätt säker på att jag inte skulle komma in på någon av hundkurserna, det är ju många som vill läsa det (inte så konstigt). Men man hoppades ju ändå lite att man skulle ha bättre reservplacering. Men sånt är livet! Så de både räknar jag ju bort direkt, jag tror knappast att så många kommer tacka nej.

Sen är det ju de andra tre kurserna. Alla är på 7.5 hp och jag ska framförallt läsa på Komvux i höst så det är bara en av högskole-kurserna som jag ska läsa. Bioinformatik känns absolut mest spännande, beskrivningen av den kursen låter såhär:

"Vad innehåller arvsmassan hos dig ? delar du verkligen gener med bananflugan? Denna kurs vänder sig till dig som vill veta mer om hur man kan hitta information om DNA och det DNA kodar för, dvs. proteiner. Du får lära dig hur olika informationskällor kan användas för att ge svar på vad proteiner och DNA?t egentligen gör. Du får lära dig hur man kan jämföra proteiner och gener för att hitta likheter. I kursen introduceras hur man kan titta på evolutionära släktskap för att se vem eller vilka organismer som är närmast släkt med vem."

Jag älskar ju genetik och sånt (även om jag inte kan mycket alls - men det är ju därför man pluggar!). Så det blir med största sannolikhet den kursen. De andra är psykologi-kurser och det har jag också alltid velat läsa. Men eftersom jag satsar på biologutbildning till nästa år kan det ju vara bra att "komma in i det" lite med en biologirelaterad kurs.

Kommentarer
Postat av: Ida <3

Hej härliga pudel människa =)

Så roligt att hitta fler pudel männsikor.

Underbar söt pudel i den header =)

Kram

2009-07-12 @ 15:52:03
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till ditt intagningsbesked!

2009-07-12 @ 23:33:01
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis till intagningsbeskedet :)

2009-07-13 @ 00:18:23
URL: http://www.sandraochlouie.se/
Postat av: Fia&Safira

Grattis till antagningsbeskedet:)

Det låter spännande den kursen du beskrev, då får du lära mig sen hihi!

Antar att jag hamna lika långt ned som du på hundkurserna, typiskt... Men meen.. Som du säger det var ju väntat. Man får väl söka igen bara:)

2009-07-13 @ 09:10:10
URL: http://madisonojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0