Valpkurs-start

Igår började jag min första valpkurs! Det var jättekul men sååå pirrigt! Fyra av deltagarna dök inte upp, men det gjorde inte så mycket för det var så många anmälda. Sex valpar mellan 2½-5 månader hade jag att lära upp. Eller ja, egentligen är det ju ägarna man lär upp! :) Allting flöt på ganska bra, ja tills det började spöregna. Men då var vi ganska klara ändå så vi avslutade lite tidigare.

Här kommer några bilder och ett filmkllipp från kursen, stort tack till Sofia som höll i kameran!

Labbe- cocker- dalmatinerblandningen Beck:



Jag tillsammans med labben Rex + matte:



Cockerpoon Tibbe:



Här sitter vi och har teori med lite vilopaus för hundarna. Denna första gången var det belöningsteknik på schemat, det tycker jag är en bra grund!



Och så ett litet filmklipp från när jag visade övningen "godis i munnen" med Tibbe:


Kommentarer
Postat av: Fia

Vad roligt att du kunde använda dig av någe jag filmade och fotograferade igår. Jag har ju på våran videokamera också! Men det kan vi ta senare:). Dock kommer jag inte kunna komma över på fler av dina träningar på Onsdagar tyvärr, för nästa onsdag är det Safiras 1 års dag- då måste jag baka en pannkakstårta till alla hundarna hihi. O sen börjar våran agility! Det var lite otur att allt var på onsdagar, för jag hade gärna kommit på fler av dina tillfällen. Men kanske kommer du ha en till kurs snart? Jobba lite extra:). Tycker du var jätte duktig! Åh Cockerpoo valpen är så himla mysig, jag vart lite kär i den faktiskt hihi, som du märkte på alla bilder.

Tyvärr blev det inget bad för oss i eftermiddag, Safira har legat och slöat i min säng och jag har suttit och svarat på lite mail och städat o så. Men snart ska vi träffa min vän och gå i skogen!

Lycka till med kemin, du klarar det =)

Vi hörs sen!

2009-08-13 @ 16:43:57
URL: http://madisonochjag.blogspot.com
Postat av: Fia

Tack för komplimang om våran kennelhemsida- nu är faktiskt första gången jag börjar känna mig ganska nöjd=) Det finns ju fortfarande massa små plock att pyssla med, men man får ta lite itaget!

Nu väntar jag på ett nytt inlägg här för att se vad ni har för er=) Hihi! "Trogen läsare" ;)

2009-08-16 @ 14:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0